Comedy

Stage bij Ticketmaster ROCKS!!

Is er iemand op aarde die niet van muziek houdt? Misschien. Vrij weinig kan ik je garanderen. Voor veel mensen is muziek het moment om zich even terug te trekken en zich te bevinden in hun eigen wereld. Voor andere is het juist een overdreven realiteit waar ‘Crazy In Love’ van Beyoncé de juiste beat geeft om zich zelfverzekerder te voelen. Voor de ene is het een hobby, voor de andere is het hun baan. Voor mij was muziek de rode draad in mijn stage.

Mijn ervaring bij Ticketmaster
Ticketmaster, niet een naam waar je meteen op komt tijdens het zoeken naar een stage. Maar de gedachte aan het concert van Rihanna waar ik ontzettend van heb genoten, was een doorslag voor het schrijven van mijn sollicitatie. Mijn honger naar kennis binnen de wereld van muziek was (en is nog steeds) groot. Alle bands, concerten, zalen, genres en mensen die ik heb leren kennen dankzij deze stage zijn helemaal top! Op de marketingafdeling werk je het meeste samen met de (online) marketeers en de graphic designer. Samen bedenk je ideeën voor leuke posts, acties etc.
Vaak hoor je mensen klagen over hun stageperiode. Geen leuke collega’s of geen bijzondere bezigheden. Daarom is zo’n stageperiode dan ook vaak iets waar tegen op wordt gekeken. Ik kan niet hetzelfde zeggen over mijn stage bij Ticketmaster. Wat heb ik veel geleerd, en wat ben ik wijzer geworden door mijn ervaringen!

Wat doe ik de hele dag?
Ik hoor je denken: ‘Wat doe je dan allemaal?’. De stage bestaat uit het uitvoeren van verschillende taken. Je bent het meest bezig met de social media kanalen. Ongeveer 90% van alles wat je over Ticketmaster Nederland voorbij ziet komen op Facebook, Twitter en Instagram is door mij geplaatst. Hoe leuk is het om te posten over concerten en om meer te weten te komen over artiesten en de zalen waar ze spelen.  Je weet ook dat een artiest binnenkort een tour gaat aankondigen voordat de rest van het land er nog iets over heeft gelezen. Daarnaast word je ook betrokken bij het Ticketmaster blog en de voorbereidingen die hiervoor worden getroffen. Ook ben je een helpende hand met de opbouw van de wekelijkse nieuwsbrief, het Ticket Alert.

Je hebt ook heel veel vrijheid. Die kun je goed gebruiken in het bedenken van leuke winacties. Komt #tmInnerNicki je bekend voor? Dat is een winactie waar ik als stagiair mee bezig ben geweest. We kregen ontzettend leuke inzendingen binnen en er was veel interactie met onze volgers.
Alles gaat natuurlijk niet altijd van z’n leien dakje. Tijdens het begin van de verkoop van jouw favoriete ultra populaire Boyband ben ik druk bezig met het beantwoorden van alle vragen. Daarnaast ben je als stagiair bij Ticketmaster ook bezig met het updaten van de website. Hierbij komen natuurlijk alle fouten van dien. De verkeerde datum, de verkeerde zaal, de verkeerde tag voor een artiest. Het werk heeft z’n ups & down, er zijn momenten waar ik rechtop zat van de stress en er zijn ook momenten waar we met z’n allen lachten op de afdeling.

Volg je een opleiding in marketing, communicatie of media en ben je op zoek naar een uitdagende stage, dan kun je Ticketmaster zeker niet missen! Voor meer info, check dan deze link.

Groet,
Hasan