Ticketmaster

Tips en tricks bij het online bestellen van tickets

Eén van de meest gestelde vragen die opdoemen bij de aankondiging van een grote show, is: hoe zorg ik dat ik die tickets in handen krijg? Eerlijk is eerlijk: wanneer er meer mensen naar een event willen dan dat er tickets beschikbaar zijn, zullen er hoe dan ook teleurgestelde mensen achterblijven. Dat is een feit, daar moet je rekening mee houden. Maar met de juiste voorbereiding en informatie, weet je waar je op moet letten. En dat kan een hoop stress en vraagtekens schelen.

Stap 1: Voorbereiding

Zorg dat je al een account hebt op Ticketmaster.nl. Het aanmaken van een account kan heel eenvoudig via deze link. Doordat je al jouw gegevens hier al in kan zetten, bespaar je een hoop tijd tijdens het bestelproces.

Stap 2: Informatie

Goed op de hoogte zijn, is het halve werk. Meld je aan voor onze Ticket Alert. Dit is een wekelijkse nieuwsbrief, waarin wij veel van onze voorverkoopdatums aankondigen. Zowel de grote shows als de kleine poppodia worden hierin meegenomen. Zo mis jij die voorverkoop nooit meer! Aanmelden voor de Ticket Alert kan in jouw account.
Komt jouw favoriete artiest optreden? Informeer gelijk op de site van de betreffende artiest óf van de organisator van het event, of er een pre-sale is. Steeds meer artiesten en organisatoren proberen tegenwoordig door middel van een pre-sale een select groepje fans voorrang te geven op de ticketverkoop.
Probeer verder alles te lezen wat je kunt vinden over het betreffende event en de voorverkoop. Wij informeren onze bezoekers door middel van dit blog, Facebook, Twitter en een altijd up-to-date FAQ op de website. In het blog geven we ook nog eens extra besteltips over het betreffende event en geven we de benodigde eventlinks voor het bestellen van de tickets.

Stap 3: Vooraf aan de voorverkoop

Daar is hij dan: het moment van de waarheid. Je bent waarschijnlijk al vroeg op, want deze voorverkoop wil je echt niet missen. Heeft het zin om al heel vroeg op de site te zijn? Nee. Maar je kunt je wel alvast inloggen in jouw account, dat scheelt straks weer tijd. Wanneer een voorverkoop om – bijvoorbeeld – 10.00 uur begint, kan het van tevoren al erg druk zijn op de site. Om deze drukte te reguleren, wordt iedereen in een ‘wachtruimte’ geplaatst. Om 10.00 uur gaan de virtuele poorten open en krijgt iedereen een willekeurige plek in de ‘wachtrij’. Waarom dit zo werkt? Omdat een wachtruimte pas ontstaat wanneer het echt druk is op de site. Het is dan onmogelijk om te bepalen, wie er vooraan hoort te staan. Op deze manier heeft iedereen een gelijke kans. Of je er nou om 7.00 uur was, of om 9.55 uur.

Stap 4: Tijdens de voorverkoop

Wie wel eens in onze ‘wachtrij’ heeft gestaan, kent onze uitspraak vast: ‘Keep calm and don’t refresh!’. Inderdaad, refresh de pagina niet! Zolang je de welbekende Ticketmaster-blauwe pagina mét wachtrij-cirkel voor je hebt, zit je goed. Refresh je deze, of open je een nieuw browser ernaast met wachtrij, dan kan dit jouw plek in de rij negatief beïnvloeden. Het beste is: geduldig blijven wachten totdat je mogelijk aan de beurt bent. Via onze wachtij en onze Twitter-feed houden wij jou op de hoogte van de gang van zaken rondom de verkoop. Hier melden wij het ook direct als een event geen tickets meer beschikbaar heeft.

Stap 5: Na de voorverkoop

Tickets in the pocket? YES! Deel je vreugde met ons via Facebook, Twitter of Instagram. Vinden wij leuk! Raak niet in paniek als je jouw tickets niet direct in je inbox ziet; het kan soms 24 uur duren voordat je deze binnen hebt.
Geen tickets kunnen scoren? Wij begrijpen absoluut dat dit ontzettend frustrerend is. Soms lukt het een organisator een extra show erbij te boeken en zodra wij hiervan op de hoogte zijn, brengen wij jou hiervan op de hoogte. In sommige gevallen kiest een organisator ervoor om een ‘reservelijst’ aan te laten maken. Door je hiervoor in te schrijven, word je per mail op de hoogte gesteld wanneer er tickets vrijkomen voor het event. Dit is geen garantie op het krijgen van tickets, maar zorgt er wel voor dat wij de fans die achter het net hebben gevist, als eerste kunnen bereiken.

Wij hopen dat dit nog meer duidelijkheid schept in het bestellen van tickets. Meer vragen? Laat een bericht achter onder dit blog óf neem contact op.

Share post