Ticketmaster

Coronavirus en verplaatste of afgelaste evenementen

Via deze pagina houden wij je up-to-date van evenementen die zijn afgelast of verplaatst in verband met het coronavirus.

Jouw veiligheid staat bij ons voorop, vooral in deze moeilijke tijd. We houden de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten en nemen voorzorgsmaatregelen op advies van de overheid.

Achter de schermen zijn we hard aan het werk en ondersteunen we de artiesten, festivals, organisatoren en podia terwijl zij uitzoeken of het evenement verplaatst kan worden naar een andere datum, of dat deze definitief geannuleerd wordt. Dit kost tijd, dus we stellen je geduld en begrip enorm op prijs.

Omdat er op het moment een groot aantal evenementen in Nederland wordt geannuleerd, kan het langer dan normaal duren voordat we weten of het evenement op een nieuwe datum plaats kan vinden.

Update gezamenlijke regeling culturele sector

Intussen heeft de culturele sector gezamenlijk een regeling ontwikkeld, met ondersteuning van het ministerie van OC&W en de ACM. Er wordt zoveel mogelijk gezocht naar nieuwe data voor de evenementen die nu geen doorgang kunnen vinden en het oorspronkelijke ticket blijft gewoon geldig. Is zo’n verplaatsing niet mogelijk, wordt het evenement definitief afgelast of is de houder van het ticket verhinderd op de nieuwe datum, dan krijgt de houder van het ticket een voucher, die later ingewisseld kan worden.

Het belang van ticketkopers, evenementorganisatoren en artiesten staat voor ons voorop. Een regeling die zowel onze sector ondersteunt als fans een eerlijke compensatie biedt, kan dus ook rekenen op onze steun. We werken momenteel de details uit zodat we deze regeling straks op een duidelijke en volledige manier in gang kunnen zetten. We delen nieuwe ontwikkelingen op onze informatiepagina en FAQ’s zodra mogelijk.

Vanwege het grote aantal vragen dat we op het moment ontvangen, kan het zijn dat de wachttijd bij onze klantenservice langer is dan normaal. We vragen je begrip hiervoor. 

Hier vind je een lijst met geannuleerde evenementen en verplaatste evenementen. Deze lijst wordt op werkdagen dagelijks geüpdatet. 
Zodra wij meer informatie hebben over een evenement, werken we deze lijsten bij. Ook ontvangen ticketkopers een e-mail van ons of de evenementorganisator, zodra er meer informatie is over een evenement.

• Als je evenement niet doorgaat, hoef je niets te doen. We nemen rechtstreeks contact met je op voor meer informatie.

• Als je evenement plaats gaat vinden op een nieuwe datum, dan nemen wij of de evenementorganisator contact met je op zodra deze datum is bevestigd en we meer informatie kunnen delen.

• Als je een andere vraag hebt, kan je het antwoord vinden in onze FAQ’s.

We leven mee met al onze medefans, vrienden en familie over de hele wereld die door dit virus zijn getroffen. We wensen iedereen de beste gezondheid en veiligheid in deze moeilijke tijd en kijken ernaar uit dat iedereen zo snel mogelijk weer live-evenementen mag ervaren.

Vriendelijke groeten,

Team Ticketmaster

Op deze pagina delen we nieuwe informatie, indien we dit hebben. De evenementlijst met afgelaste en verplaatste evenementen wordt op werkdagen dagelijks geüpdatet.