Ticketmaster

Hoe werkt: Mobiele tickets

Ga jij binnenkort naar een event met alleen mobiele tickets? Lees dit blog met tips dan goed door

Voor sommige concerten en evenementen zijn de tickets mobile only. Dan heeft de organisator ervoor gekozen om enkel mobiele tickets uit te geven. Dit is een nieuw soort ticket waarmee je wellicht niet eerder toegang hebt gekregen tot een event. In dit blog leggen we uit hoe je voorbereid met mobiele tickets op zak naar een evenement gaat.

Waar vind ik mijn mobiele tickets?

Mobiele tickets kun je alleen laten scannen via je telefoon. Je kunt via de Ticketmaster-app of via de browser van jouw mobiele telefoon naar Ticketmaster.nl gaan, daar zullen jouw tickets te vinden zijn bij ‘Mijn Tickets’ in ‘Mijn Account’. Je tickets zijn niet als PDF te downloaden.

Screenshots maken van de QR-code heeft geen zin. Boven de QR-code in de app of browser roteert het Ticketmaster-logo door het scherm. Onze scanmedewerkers zullen alleen mensen toelaten waarbij deze animatie te zien is.

Een mobiel ticket in de Ticketmaster-app

Hoe ga ik voorbereid naar een event met mobiele tickets?

Hieronder staan tips om ervoor te zorgen dat jij zonder stress en vooral zo snel mogelijk naar binnen kan met jouw mobiele tickets.

  • Download de Ticketmaster-app vooraf thuis.
  • Log in met het Ticketmaster-account waarmee de tickets gekocht zijn en open de tickets alvast een keer. Zo worden ze opgeslagen in het tijdelijk geheugen van jouw telefoon.
  • Laad je telefoon volledig op voordat je naar de locatie komt (en neem eventueel ook een powerbank mee).
  • Zorg ervoor dat iedereen voor wie je tickets hebt gekocht tegelijkertijd met jou naar binnen gaat. Heeft iemand anders een ticket voor je gekocht? Zorg dan dus dat je tegelijk met deze persoon mee naar binnen gaat of vraag deze persoon om je ticket naar jou door te sturen (meer over tickets doorsturen verder in dit blog).

Dan is het tijd om naar de locatie van je event te gaan. Als je eenmaal aangekomen bent, zorg dan dat je het volgende doet:

  • Log op tijd in. Zo voorkom je dat je bij de deur jouw tickets opeens niet meer kan vinden.
  • Ga tegelijk naar binnen met alle mensen van wie de tickets op jouw telefoon staan.

Tickets doorsturen

Komt een gedeelte van je gezelschap later? Je kunt vooraf ook tickets doorsturen naar een ander account. Zo kun jij alvast naar binnen als de vriend of vriendin waarmee je gaat later pas komt. Dit doe je in de app of browser via de doorstuurfunctie in ‘Mijn Account’. Nadat je het ticket doorgestuurd hebt, verdwijnt deze uit jouw account.

Tickets doorsturen of doorverkopen via de Ticketmaster-app

Tickets doorverkopen

Ben je onverhoopt verhinderd voor een evenement dat mobile only is? Dan kun je jouw tickets tot 3 werkdagen voor het evenement aanbieden voor doorverkoop via ‘Mijn Account’. Meer informatie over het doorverkopen van tickets vind je in dit blog.

Mobiele tickets voor concerten in het buitenland

Stel je hebt tickets gekocht voor een concert in België en je bent op de Ticketmaster-app ingelogd op je Nederlandse account. Dan moet je eerst in de app uitloggen, vervolgens op het beginscherm het land veranderen in ‘Belgium’ en opnieuw inloggen met je Belgische accountgegevens. Zorg dat je deze inloginformatie uit je hoofd kent of ergens hebt opgeschreven waar alleen jij bij kan. Zo kan je makkelijk bij al je tickets voor je concerten in binnen- en buitenland.

Hoe wissel je van land in de Ticketmaster-app?